יום שלישי, 25 בדצמבר 2012

שיכון ובינוי ישראל - קבוצת אריסון על קיימות


קיימות - חברת שיכון ובינוי ישראל

אריסון שיכון ובינוי
ההתייחסות לנושא של קיימות בהקשר האקולוגי שלו היא מחד גיסא דבר וותיק ואף עתיק, ומצד שני נושא טרנדי וחדש בשיח הציבורי. קיימות וההבנה שלה קיימות בקרב בני המין האנושי מזה אלפי שנים באופן כתוב ומתועד, וכנראה שהבנת המושג התקיימה עוד מלפני כן. נבהיר אותו : קיימות היא דרך תבונית לשימוש במשאבים באופן שישמור על יכולתם להתחדש מעצמם. זה שפוט מאוד : אם יש לכם בריכת דגים למאכל ויש בה שני זכרים ושני נקבות, הרי שאם תאכלו את שתי הנקבות, הבריכה שלכם לא תוכל להתחדש יותר. זוהי דוגמא לקיימות בקנה מידה פשוט, כאשר בטבע  הדברים מתרחשים באופן זהה – אלא בקנה מידה גדול בהרבה. הים התיכון נחשב למדבר בתחום הדגה לאחר דייג יתר בן עשרות שנים שפגע עד מאוד ביכולתו להתחדש בטווח הזמן הנראה לעין.
 דיג שנעשה ללא הבחנה הוא ההפך מקיימות : דייג שכזה פוגע בלהקות, מכחיד דורות ומאט עד מאוד את קצב ההתרבות עד שכל שינוי קטן משמעותו הכחדה – כמו בדוגמת הבריכה שלנו – וכולנו מכירים מינים שהוכחדו מן הטבע מסיבה זו.

מה זה קיימות ?


קיימות מתרחשת גם במסגרת חשיבה המבקשת לצפות את פני העתיד ולעסוק בתכנון נבון יותר בכל תחום שהוא – ואחד התחומים הראשיים הוא בנייה. בנייה היא הדרך בה משפיע האדם בצורה הכי ניכרת על הטבע סביבו, ובהקשר זה קיימות נושקת לחיי כולנו באופן יום יומי. בנייה אקולוגית, הידועה גם כבנייה ירוקה, נעשית כיום ביותר ויותר מדינות לנפוצה וגם מקומה של ישראל לא נפקד. קשה לדבר על קיימות מבלי לתת דעתנו לדרך רחבת ההיקף ביותר בה אנו מתמזגים עם הטבע – או נכון יותר ברוב המקרים, פוגעים בו – ויישום נכון של תהליכים המצמצמים את הפגיעה בכדור הארץ בזמן בנייה היא תרומה ממשית לפן הקיימות בעולם. ואין הכוונה רק למעשה הבנייה עצמו : קיימות היא גם שימוש נכון באנרגיה בהמשך והתייעלות אנרגטית, כזו שתבטיח שאין אנו עושים שימוש ביותר מהמינימום הדרוש לצרכינו.

פיתוח תשתיות ופיתוח קיימות -  החלחול של תהליכים אקולוגיים מתקדמים לאספקטים השונים של חיינו יעניק לנון סיכוי של קיימות במובן הכולל יותר, הנוגע למין האנושי כולו. אנרגיה חלופית ממקורות נקיים, בנייה ירוקה, דירות חדשות המתוכננות להיות יעילות מבחינת ניצול אנרגיה – כל אלו הם הצעדים בדרך.

למידע נוסף גלשו לאתר שיכון ובינוי מקבוצת אריסון 



תגובה 1:

  1. בדיוק חיפשתי מידע בנושא קיימות
    אכן ... זה נוגע למין האנושי והמשך הקיום שלו ,
    במובן הכי רחב!

    תודה,

    רויטל

    מבנה יביל למכירה

    השבמחק