יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

נדלן בארה"ב



רכישת נדל"ן כאפיק השקעה : בעד

סעיף זה יהיה קצר מאוד שכן הוא כללי ובבחינת מבוא לנושא המרכזי של נדלן בארה"ב כולה, אך בראש ובראשונה אם אנו נדרשים לתת מענה של כן-או-לא, הרי התשובה היא כן : במקרה הגרוע ביותר של השקעת נדלן סבירה, ילדינו ירוויחו הון. במקרה הטוב, נעשה זאת אנחנו. השקעות נדל"ן בארה"במושכות ישראלים רבים בתור אפיק השקעה וגם עליו ישנן מגוון דעות, לפחות כגודל מגוון הפרוייקטים המוצעים, שכן אין דין רכישת דירה להשקעה בניו יורק בדין אותה דירה ביוסטון : סוג הנכס להשקעה רלוונטי, התשואות המשתנות וההוצאות הקבועות, האם המדובר בהשקעה בנכסים מניבים או נכסים מסחריים או שוק של רכישת דירה להשקעה במגמה להשכיר אותה ?

נדל"ן בארצות הברית, דירות להשקעה ונכסים מניבים

מושג הנדלן בארה"ב רחב לפחות כמו רוחבה של הארץ הענקית הזו, ומגוון ומשתנה ממדינה למדינה. אין דין קרוליינה כדין ג'ורג'יה, ושתיהן שונות ממישיגן או ורמונט. המגוון העצום של נכסים ושל נדלן בארה"ב מעניק למשקיע הפוטנציאלי יכולת למצוא מכרה זהב והזדמנות לעשות כסף אמיתי. ישנם ישראלים שמצאו תשובה לשאלה איך עושים כסף בהזדמנות עסקית טובה, והם פנו אל אפיק ההשקעה הכי עתיק שיש – השקעה בנדל"ן. כאשר נשאלת השאלה האם לקנות בית בארצות הברית, ישנם כבר סוגים רבים מאוד של תשובות נכונות אפשריות, ולפיכך דרוש קו מנחה מסויים המדבר על מצב השוק הספציפי בנכון לאותה מדינה, עיר, שכונה ורחוב : דעו כי רמת הבנה אחרת עלולה להיות גורם סיכון להשקה שלכם, וההמלצה היא להבין פיזית איך נראה ומתנהג הרחוב, מי הם השכנים ומהי האוכלוסייה, מהם השירותים הניתנים בקרבת מקום ומהי ההיסטוריה שלך התמחור עבור נכסים להשקעה באזור. נדלן בארה"ב יכול להציע מגוון מחירים רחב המשתנה באופן די דרסטי במרחקים קצרים מאוד – בדיוק כפי שהמחירים יורדים במרחק של שעת נסיעה מלב תל אביב מזרחה, למשל.
ישנם מספר דברים אותם חשוב לוודא אם אתם מתעניינים בביצוע השקעת נדלן בארה"ב,
אך קשה להעביר את כל הרעיון מבלי להיוועץ אישית באנשי מקצוע בתחום, ומכאן ההמלצה היא ראשית כל להיעזר בצוות של חברת נדל"ן המתמחה בביצוע השקעות וקניית נדלן בארה"ב ומתמחה בשוק האמריקאי, לרבות שותפות או רישום בארה"ב יחד עם גופי חוק ונדל"ן מקומיים מובילים : בחרו את הנציג הישראלי שלכם בארה"ב באופן כזה שיעניק לכם ראש שקט לגבי ההשקעה לשכם, ועל מנת לעשות זאת עליכם להבין את ההוצאות הכרוכות בבעלות על נדלן בארה"ב לצד הכסף שאפשר להרוויח.

מגמות מרכזיות ודרכי פעולה מומלצות – צעדים ראשונים בתחום

*     וודאו כי אתם עובדים מול חברה ישראלית וותיקה ואמינה, בעלת מעמד חוקי מלא ורישיון לפעול כנדרש הן בארץ והן בתחום נדלן בארה"ב.

*     נסו להתעניין לעומק ולהגיע עם שאלות מוכנות מראש לגבי טיב הנכס בכל רמות הפירוט החל מהמדינה ועד לרחוב בו ממוקם הנכס. נסו להגיע למידע על תנועת השוכרים, למשל, ועל מחירי סגירת העסקאות באזור.
*     ודאו כי בחישוב התשואה הנכם מקזזים מראש שורה של הוצאות קבועות שאמורות להיות מפורטות. תכננו את העסקה שלכם מבחינה כלכלית לפי תשואה נמוכה יחסית על מנת להותיר בידכם תמיד שולי רווח שיהוו את התשואה הטובה.

*     עקבו אחר המחירים למכירה. בכל שלב שהוא תוכלו לממש את הנכס שלכם, והמלצה זו מגיעה מאחר ולאורך זמן ארוך – ולמעשה מאז שנת 2009 בה התרחב המשבר הכלכלי, מחירי הנדל"ן בארה"ב ירדו לרמה בה הם הפכו להשקעה אטרקטיבית עבור כל מי שרואה בנדל"ן באמריקה דרך ראויה להשיג תשואות נאות על הכסף.
*     נסו להתרשם ממקור ראשון מהנכס שאתם מעוניינים ברכישתו, במידה והדבר אפשרי. נסו להגיע למקום בעצמכם ולהתרשם מרכישת הבית : וכאן בעצם מתבלט ההבדל בין קנייה בארץ לבין השקעה בנדל"ן בארה"ב, שכן בארץ את היכול לנסוע חצי שעה ועדיין להישאר בדירות בטווח שמתחיל במיליון וחצי, ואילו נדלן בארה"ב מעניק לך כבר עבור סכום ריאלי של כ-40-60,000 $ הזדמנות להפוך ולהיות בעליו של נכס מניב בארה"ב בבעלות הפרטית שלך ולהתחיל ליהנות מהתשואות.

בישראל פועלים בהצלחה מספר גופי ההשקעה אשר ההתמחות שלהם היא נדלן בארה"ב וכדאי להאזין לאנשי השטח שלהם. בפגישות אלו לומדים הלקוחות על ההזדמנות להשקעה בתחום ועל הנדלן באמריקה באופן כללי. זהו שוק מרתק המעניק אופציות טובות להשקעה ולתשואה גבוהה – רבים מצאו בכך דרך זולה לעשות רווחים חוקיים וכשרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה