יום שבת, 1 בדצמבר 2012

בנייה ירוקה


אדריכלות ובנייה כחלק משימור הסביבה.


בנייה ירוקה
שיכון ובינוי בנייה ירוקה
טביעת הרגל הסביבתית הבולטת ביותר של האדם היא הבנייה. מאז ומתמיד שינה האדם את סביבתו והתאים אותה למגוריו, אך אוהל קש תפור ביד הוא שינוי אחד, ומגדל מגורים יוקרתי או איזור תעשייה בנוי הם שיוני בקנה מידה עצום. דמיינו את מספרי בני האדם והשטחים הבנויים בעולם – ותבינו מדוע בנייה ירוקה היא צו השעה, וכיצד היא החלה להפוך למגמה המובילה בשוק הבנייה בארץ.


מהי בנייה ירוקה ?



בנייה ירוקה הוא השם שניתן לבנייה המתחשבת באיכות הסביבה ובמשאבי כדור הארץ ומעניקה דגש רב לקיימות, שימור משאבי הטבע וניצול נכון ומקסימלי של אלו שבשימוש, הפעלת תקן המתחיל בתכנון הפרוייקט, ממשיך בניהול הבנייה עצמה, מפינוי הפסולת ועד חומרי הבינוי – ולבסוף מעניק דירה חדשה שהיא בית ירוק לכל דבר, הן כאשר המדובר במגדלי מגורים והן כאשר המדובר בבתים פרטיים, קוטג'ים וכד'. בנייה ירוקה חלה על כל סוג בניה שהוא, לרבות מבני תעשייה וציבור, וכיום מתפשטת לתחומים אלה יותר ויותר.


תכנון של פרויקט נדל"ן ירוק משלב את המיקום הספציפי של המבנה או המבנים העתידיים והתחשבות בכל הסובב אותו – משאבי טבע ונוף, סוג הקרקע וכיווני הניקוז, מצב השמש ומשטר הרוחות, צירי התנועה ועוד – הכל מתוך מחשבה בסיסית אך מתקדמת כאחד של יעילות והתייעלות. קיימות באה לעולם בזכות ההבנה הזו, ובתקווה תזלוג לכלל תחומי חיינו. לעת עתה אנו שמחים על כך שהיצע הפרוייקטים שנבנו בדרך של בנייה ירוקה מתרחב, ואין ספק שזהו אחד מגורמי המשיכה של משפחות צעירות.

רוכשי הדירות הצעירים יותר כיום [ מבין סקלת  הרוכשים ] מודעים היטב לחשיבות האספקט של שמירה על כדור הארץ היטב, ובני הבית הצעירים כבר מחונכים ברוח זו במסלול הלימודים שלהם. הדרישה הציבורית לבנייה ירוקה היא זו שמקדמת את התחום לא פחות מאשר רצונן של חברות הבנייה המובילות לזכות בתו התקן הירוק. בשורה התחתונה מתקיימת גם כדאיות כלכלית – שכן ניצול אנרגטי והתייעלות אנרגטית מובילים לשביעות רצון גבוהה בזכות הפחתה ישירה בעלויות התפעול של בית ירוק, לבד מתהליך הבנייה הנקי והחכם. 



ערכן של דירות ירוקות נותר גבוה יותר בשל מאפיינים אלו ונוספים שעיקרם הם 'איכות גבוהה', והם ששולטים כיום בבנייה המודרנית בישראל.
למידע נוסף גלשו לאתר - חברת שיכון ובינוי 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה