יום שבת, 1 בפברואר 2014

תחזוקת בריכות שחייה פרטיות עלויות הקמה והתחזוקה שוטפת של בריכה פרטית

תחזוקת בריכות


תחזוקה אפקטיבית וחסכונית של בריכה מתחילה בתכנון מושכל ונכון שלה. על אף העדר פיקוח ממלכתי של בריכות שחייה פרטיות הן צריכות להיבנות ולהיות מתופעלות על פי פרמטרים שקבע משרד הבריאות. האינטרס של הקפדה על פרמטרים אלה הוא, בראש ובראשונה, של בעלי הבריכות.

תחזוקת בריכות שחייה עלויות ?


לעיתים, תחזוקת בריכת שחייה עולה על סכום ההשקעה הראשונית אותה הקצבנו לבנייה. כדי לא להיתקל בסיטואציה בה אנו משלמים ביוקר עבור תחזוקת בריכת שחייה, רצוי להשקיע בתכנון ובבנייה ולא להתפשר על הזול ביותר.
תנאי הכרחי ראשוני לתחזוק נאות של בריכת שחייה הוא – הקפדה מרבית ומיטבית על תברואה והיגיינה, כדי למנוע היווצרות חיידקים העלולים לגרום למחלות. התחזוקה מתבצעת על ידי ניקוי המים גם באמצעים ידניים, כגון שימוש ברשת, וגם באמצעים מכאניים, כגון רובוט ייעודי לניקוי קרקעית הבריכה.

בריכות שחייה ציבוריות 


על מנת לתחזק בריכה ציבורית נדרשת מערכת סינון גדולה ואפקטיבית, ובה בעת על האחראי על תחזוקת הבריכה לוודא כי מימיה צלולים. ניתן לדעת זאת על פי מראה העיניים: אם פני המים צלולים, ניתן ללמוד לפיהם כי מערכת הסינון והסחרור תקינה, בעוד אם הם עכורים וניכרים בהם סימני לכלוך, אות וסימן ברורים הם להעדר ניקיונם.
סוגיית האחריות על תחזוקת בריכות

אין עוררין על ההכרח לייחד זמן ומשאבים לתחזוק הבריכה ברמה הגבוהה שבה  צריך להימדד אופן תחזוקתה. הואיל ובעלי בריכות שחייה פרטיות הם, על פי רוב, עסוקים וטרודים בענייניהם, ראוי ורצוי להפקיד את מלאכת תחזוק הבריכה בידי מפעיל בריכה מוסמך. כך או כך, עם איש תחזוקה מקצועי או בלעדיו, על בעלי בריכה לשמור על ניקיונה ולבחור את חומרי הניקוי הייעודיים הנכונים ולהשתמש בהם במינון הנדרש על פי גודל הבריכה וכמות המים בה.
מי מאתנו שבילדותם הרבו לשהות ולשחות בבריכות  שחייה ציבוריות, בעיר ו בקיבוץ, ודאי זוכרים את עיניהם הצרובות  מכלור, שהוא חומר חיטוי הרווח בשימוש לתחזוקת בריכות. שימוש בכלור נדרש לצורך מהילה בהם של חומצה הידרו כלורית הקוטלת את החיידקים במים. חומר נוסף שמשתמשים בו הוא HP המסייע לשמור על עמידות הציוד בבריכה, מונע גירויים בעור ומסייע לשימור הכלור לפרק זמן ארוך ולכן גם על האפקטיביות שלו. גם השימוש בחומר זה צריך להיות מידתי, הואיל ומינון גבוה מדי שלו עלול לגרום להיווצרות אבנית ולהאצת תהליך הבלאי של הציוד.

חשוב לדעת: 


1.    שימוש במשאבת הבריכה לצורך סינון המים צריך להימשך ברציפות 10 שעות ביממה.
2.    כלור הוא חומר רעיל ונפיץ, לכן יש לשמור אותו, הרחק ממקור אש, מחום וכמובן- מילדים, במקום סגור וקריר.
3.    רצוי למדוד את רמת ה- PH והכלור מדי שבוע ולהוסיף במידת הנדרש.
4.    חשוב למדוד את רמות הלחץ במסנן ולשטוף אותו במידת הצורך.
5.    חשוב לבדוק האם הבריכה מאבדת מים יותר מאשר הכמות הטבעית הצפויה של איבודם כתוצאה מאידוי.
6.    אם אתם מתחזקים את הבריכה בעצמכם, בכל מקרה של תקלה חשוב לקרוא למתחזק בריכות מקצועי.


המאמר בחסות מאמרים. מהחברות המנוסות והמובילות בארץ בבניית בריכות שחיה ביתיות והתקנת כיסויי בריכה חשמליים.
מאמרים נוספים באתר המאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה